החברה

המפעלים

אופנועי שרקו היא חברה קטנה ובינונית רב לאומית מכיוון שהיא מחולקת גיאוגרפית לשתי חברות בנות במערב אירופה. חברה זו פועלת במגזר המשני של המשק, במיוחד בענף האופנועים. הוא מכוון במיוחד לרכבי שטח (שטח). החברה הצרפתית הזו ממוקמת ב-Nîmes צרפת, והיא נוצרה בשנת 1998.

הבחירה האסטרטגית הייתה ליצור שני מפעלים, שכל אחד מהם מייצר מגוון מוצרים שהם ספציפיים ומנוגדים זה לזה. כך, המפעל הספרדי בברצלונה שנוסד ב-1998 מתמחה בקטגוריית הניסוי, בעוד המפעל הצרפתי, שהוקם ב-2003, מתמחה בשאר הייצור. ואכן, החברה מעצבת ומייצרת אופנועי שטח בקנה מידה חצי תעשייתי, המשרד התפתח למגזר נישה. עם זאת, התפתחותו הובילה את החברה להתרחק ממעמד הניסיון, ולעבור לשוק האנדורו.

סדרת שרקו מורכבת כיום מכמעט עשרים רכבים שונים. הטווח מחולק לשתי קטגוריות עיקריות, אנדורו וניסוי. קטגוריית הניסוי מורכבת מחמישה דגמים בנפחים של 80 עד 305 סנטימטר מעוקב וכולם מצוידים במנועי 2 פעימות. קטגוריית האנדורו מורכבת בינתיים משמונה דגמי 4 פעימות בנפח של 250 עד 510 סנטימטר מעוקב, ודגמי 2 פעימות בנפח של 50 עד 300 סנטימטר מעוקב.

הנהלה

MARC TEISSIER

מייסד מארק טיסייר

מנהל מנכ"ל מייסד ורוכב ניסויים מקצועי לשעבר, "רציתי להרחיב את התשוקה שלי מעבר לרכיבה ולהתחיל לבנות אופנועים המסוגלים לעמוד מול הטובים בספורט."

THOMAS TEISSIER

מנכ"ל תומס טיסייר

"שרקו הוא מעל הכל הגשמת חלום, הודות לעבודה היומיומית הבלתי פוסקת של הצוות הנלהב שלנו של גברים ונשים. העתיד שלנו הוא בלתי מוגבל".

ייצור

העלאת הילוך

בשנת 2017, שרקו העלה הילוך. מתקן ייצור המשתרע היום על יותר מ-12,000 מ"ר עם יותר ויותר עובדים מעורבים. שרקו צומח, אבל זו רק ההתחלה.

"יצירת אופנועים יפים: חלום ילדות שהתגשם." דידייה טיראר - מנהל המפעל הצרפתי

1999

15/02/1999: אופנוע 0001 SHERCO ST 2.5 ראשון נמכר ב-Swiss Trial
ג'רוויס זוכה ב-SSDT עם ה-250 הראשון של שרקו בולטאקו.

2000

Sherco 2.9 - 2000

2002

שרקו רכשה את המותג HRD ונכנסה לשוק האנדורו והסופרמוטארד של 50 ס"מ / 125 ס"מ.
יחידת ייצור שנייה נפתחת בנימס, צרפת

2003

צוות שרקו סופרמוטו

2004

שרקו היא היצרנית הראשונה שמציעה מגוון של אופני טריאל 2 פעימות ו-4 פעימות, ובאותה שנה
ובאותה שנה, שרקו ייצרה את אופנוע האנדורו הראשון עם הזרקת דלק מבוקר אלקטרוני עם 450 סמ"ק ו-510 סמ"ק 4T.
5 שנים לאחר הזכייה הראשונה שלו, ג'רוויס זוכה ב-SSDT עם ה-290 שרקו.

2006

ניצחון 3 לג'רוויס על שרקו ב-SSDT וניצחון 4 ברציפות למותג אחרי ג'ואן פונס ב-2003 וסם קונור ב-2005!

2007

יצאה מהדורה מוגבלת מיוחדת של Cabestany

2008

הנסיגה של אנדראו קודינה
ג'רוויס מנצח את הרומנים!

2009

רכישת Scorpa
ה-250cc 4T, שוחרר להשלמת הסדרה.
דקאר 2009 - לראשונה יצרן נכנס למגוון שלם דרך צוות Croco Aventures. ה-250 סמ"ק, 450 סמ"ק ו-510 סמ"ק יעמדו בתור בתחילת האירוע האגדי הזה. כולם מסיימים פרט ל-SR5.1i בגלל נפילה.

2010

מירוץ דקאר 2010 SR4.5 דיוויד קסטאו זוכה במקום הראשון.
על הכידון של ה-Serco SR4.5i שלו, דייוויד קסטאו הוא אלוף העולם בראלי 450 סמ"ק בשטח.

2011

בשנת 2011, פביאן פלאנט, זוכה באליפות צרפת ב-E1 עם ה-250 שרקו.

2012

האופנוע הראשון עם השם X-Ride נולד.

2013

לידת ה-250 cm³ 2T וה-300 cm³ 2T
ה-Cabstany Trial Replica Trial שוחרר ומספק לנו את אחד הדגמים האייקוניים של המותג.

2014

דיוויד נייט - סופר אנדורו

2015

שרקו ו-TVS יוצרים את צוות הראלי של שרקו TVS Factory!
דקר

2016

תואר אליפות העולם הראשון של שרקו אנדורו עבור שרקו עם מתיו פיליפס על factory 300 SEF.

2017

ג'רמי טרוקס זוכה בגראנד סלאם של הקלאסיקות שאליו יתווסף תואר אלוף צרפת ב-E1 ב-Serco 250 SEF.

2018

תיאו אספינס, בשנתו הראשונה כרוכב מפעל, מוכתר לאלוף צרפת לנוער במירוץ שרקו 250 SEF.
ווייד יאנג, בגיל 21, הופך לזוכה הצעיר ביותר בתולדות הרומניאקס

2019

מייקל מטה מנצח במקום 9 של ראלי דקאר

2020

שרקו באליפות העולם של אנדורו
אמה בריסטו
אמה בריסטו זוכה מקום 1 באליפות העולם באנדורו
אמה בריסטו באליפות העולם